דיון ההיערכות לרעידות אדמה: "ערים מרכזיות בסיכון"

איתי גדסי No Comments on דיון ההיערכות לרעידות אדמה: "ערים מרכזיות בסיכון"

הבוקר נערך דיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא היערכות המדינה לרעידות אדמה. מנהל ועדת ההיגוי הבין-משרדית, חשף בדיון כי ממיפוי שנעשה השבוע עולה כי ערים מרכזיות בישראל נמצאות בסיכון

תרגיל רעידת אדמה של פיקוד העורף צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום בבוקר התקיים דיון בוועדת הפנים של הכנסת, בנושא היערכות מדינת ישראל להתמודדות עם רעידות אדמה. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר כי ההיתכנות לרעידת האדמה באזורינו היא אחד האיומים הגדולים על מדינת ישראל: "אני רואה באיום הזה אחד האיומים המרכזיים על מדינת ישראל, לא פחות מאיומים אחרים – לא פחות מהקורונה, איראן ואיומים בטחוניים אחרים, ולכן הדברים הם מאוד חשובים. הוועדה הזאת אחראית מטעם הכנסת לפיקוח בין היתר על משרדי הממשלה בכל הקשור להיערכות המדינה לרעידות אדמה".

"היום נקיים דיון מקיף ומפורט שבו נבחן את פעילות כלל משרדי הממשלה וגופי החירום, זאת בהמשך לדיון שקיימנו על מצב המבנים המסוכנים עוד לפני רעידת האדמה הקטלנית בטורקיה. מהדיון היום ייגזרו מספר דיונים נוספים, שבסופם נפרסם מסמך מקצועי של המלצות ומסקנות ולאחריו נקים ועדת משנה שתעקוב אחר ביצוע המסקנות. התחדשות עירונית היא הפתרון המרכזי, אבל כידוע הבעיה היא שדווקא באזורים שעל קו השבר הסורי אפריקני אין רווחיות לפרויקטים כאלו ודרושה התערבות מדינה, גם בתקצוב וגם בהקלת רגולציה על יזמים" הוסיף היו"ר.

"משרד האוצר אוהב לבדוק כמה יעלה לנו שיקום וחיזוק מבנים, אבל הבדיקה הנכונה שצריכה להיות היא כמה תעלה לנו רעידת אדמה. חכם שעיניו בראשו ישקיע היום כדי שמחר יהיו לנו פחות נזקים ופחות הוצאות" כך יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר.

אמיר יהב, מנהל ועדת ההיגוי הבין-משרדית, חשף בדיון כי ממיפוי שנערך השבוע עולה כי גם ירושלים בסיכון, וכך גם אזורים בחיפה, בקריות, ובדרום הארץ.

"אם תהיה אצלנו רעידת אדמה כמו שהתרחשה בטורקיה נראה מראות דומים", אמר יהב, "מדינת ישראל נערכת להתמודדות עם רעידות אדמה ואנחנו במקום לא רע לעומת מדינות בעולם, אבל ההתקדמות היא מאוד איטית. אני מקווה שהמדינה תתעורר ותשקיע יותר בנושא הזה. ב-2015 נעשתה עבודה על ידי ועדת ההיגוי ואותרו ישובים שהקריטריונים שלהם אובייקטיבים ובסוף זוקקו 10 ישובים שנמצאים בסיכון במצב של רעידת אדמה. עשינו בשבוע האחרון עבודה נוספת ומדובר בהרבה יותר מ10 ישובים שנמצאים בסיכון, וביניהם חיפה והקריות וגם אזורים אחרים בדרום ובירושלים, מעבר למה שהכרנו".

במענה לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, מתי התכנסה לאחרונה ועדת שרים לעניין רעידות אדמה. ענה יהב שהוועדה התכנסה בפעם האחרונה רק בשנת 2016.



0 תגובות